Fabrica de parfumuri și cosmetice Viorica (redenumită ulterior în Viorica-Cosmetic) a fost construită la finele anilor ’80 ai secolului XX, ca model fiind luată o fabrică a celebrului brand francez Christian Dior.
În 1993, întreprinderea a fost inclusă în lista companiilor nepasibilă privatizării contra bonurilor patrimoniale, însă agravarea situației economice au forțat autoritățile să decidă, la începutul anului 1996, transformarea Viorica-Cosmetic în societate pe acțiuni cu capital majoritar de stat (96%), restul acțiunilor fiind repartizate angajaților.
Mai mult, în 1998, a fost adoptat și un plan individual de privatizare a Viorica-Cosmetic, dar care aşa şi nu a fost realizat, iar în 2007 a fost în general abrogat. Abia în iunie 2012, statul a vândut la Bursa de Valori cota sa de 95,85%. Cumpărătorul - grupul DAAC Hermes, a plătit 51,04 milioane de lei pentru a prelua controlul Viorica-Cosmetic.
Datele din 2020 arată că fabrica de parfumuri și cosmetice are un capital social de 77,3 milioane de lei, iar acționarii principali sunt DAAC Hermes Grup SA (24,5%) și Pielart SA (68,23%). Ambele companii fac parte din grupul DAAC Hermes, controlat de omul de afaceri Vasili Chirtoca și familia sa.
Conform rapoartelor financiare, în ultimii ani Viorica-Cosmetic a înregistrat în special pierderi. Dar, în prima jumătate a anului 2020, compania a raportat profituri și o creștere semnificativă a vânzărilor, datorită cererii mari de dezinfectanți, ca urmare a pandemiei de Covid-19.