Compania a ajuns în atenția publică la finele anului 2018, după ce, la doar o lună de la fondare, a obținut de la Guvernul condus de democratul Pavel Filip dreptul de concesiune, pe un termen de 25 de ani, asupra întregii reţele de gări auto din ţară.
În iunie 2019, după schimbarea guvernării, Parlamentul a constituit o Comisie de anchetă a privatizărilor şi concesionărilor desfășurate din anul 2013, în vizorul aleșilor poporului intrând, în special, privatizarea Air Moldova și Tutun-CTC, și concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău și a Gărilor Auto din Moldova.
Astfel, comisia parlamentară de anchetă, dar și auditorii Curții de Conturi, au constatat o serie de nereguli în procesul de concesionare a reţelei de gări auto și a solicitat organelor de drept să investigheze acțiunile și inacțiunile celor care au reprezentat interesele statului în această tranzacție. În rezultat, la 26 decembrie 2019, Procuratura Anticorupţie a iniţiat o urmărire penală pentru abuz de putere sau abuz de serviciu săvârșit de o persoană cu funcţie de demnitate publică, fiind efectuate ridicări de documente și audierea unor martori.
Totodată, Parlamentul a cerut Agenției Proprietății Publice să demareze procedura de reziliere a contractului de concesiune a Gărilor și Stațiilor Auto.
Coincidență sau nu, dar în perioada în care Curtea de Conturi și Parlamentul au început să verifice concesionarea reţelei de gări auto, Gările Auto Moderne și-a schimbat de câteva ori proprietarii, ajungând să fie controlată de Alexandru Vîlcu (25% direct și 25% prin intermediul firmei Ramin-Lux SRL) și de ucraineanca Oksana Demchenko.