Este o companie specializată în transportul de pasageri și mărfuri, fondată în anul 2008 de Natalia Begu. În februarie 2011, Begu și-a vândut afacerea, proprietare devenind Carolina Babii și Alina Nistor, ambele cu câte 50%. Cinci luni mai târziu, în iulie, Serviciul Vamal (SV) a pornit o anchetă pentru implicarea Ednateric-Trans într-o tentativă de contrabandă cu țigări, urmărirea penală fiind încetată în noiembrie același an. Între timp, compania a revenit la fosta proprietară, Natalia Begu.
În 2012, Ednateric-Trans a intrat iarăși în vizorul oamenilor legii. Atunci, SV și Serviciul de Informație și Securitate (SIS) au sesizat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID) despre faptul că Ednateric-Trans, care opera cursa Chișinău – Plzen (Cehia), a fost implicată în „repetate cazuri de contrabandă cu articole de tutungerie”. Astfel, MTID a emis un ordin prin care i-a retras companiei dreptul de deservire a cursei Chișinău – Plzen – Chișinău. Însă Ednateric-Trans a atacat în instanță ordinul și a cerut anularea lui, proces în care, la un moment dat, i s-a alăturat și Katev Travel & Commercial, o companie parteneră din Cehia. În mai 2013, Judecătoria sect. Buiucani le-a dat firmelor câștig de cauză, hotărârea fiind menținută și de instanțele ierarhic superioare, astfel încât Ednateric-Trans și Katev Travel & Commercial au continuat să opereze curse în Cehia.
În 2015, Consiliul Concurenței a constatat că, în perioada noiembrie 2009 – august 2011, Ednateric-Trans a practicat diferite prețuri pentru ruta Chișinău – Plzen. Astfel, dacă inițial biletul până în Praga costa 80 de euro, ulterior a costat și 50 de euro, iar pentru o perioadă de un an și jumătate compania a operat curse la 60 de euro, prețurile mai mici nefiind aprobate de MTID. Respectiv, consiliul a concluzionat că Ednateric-Trans a sfidat legea și a stabilit preţuri monopoliste joase, ceea ce a defavorizat companiile concurente.
Ednateric-Trans a intrat în atenția opiniei publice în aprilie 2020, când în Republica Moldova era instituită stare de urgență din cauza pandemiei de COVID-19, iar transportul internațional de pasageri era sistat. Atunci, Ednateric-Trans, alături de două companii afiliate - Transeric Tur SRL și Katev Travel, au reușit să fenteze legea și au repatriat pe cale terestră câteva sute de moldoveni. Pentru asta, la începutul lunii mai 2020, compania a fost citată contravențional de Agenția Națională Transport Auto.
Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, Ednateric-Trans a câștigat, în anii 2016 și 2017, aproape cinci milioane de lei, iar în 2018, a înregistrat pierderi de 977 de mii de lei.